Továbbra is óriási dugók vannak Szolnokon, nem enyhül a katasztrofális helyzet

Megosztás

Örvendetesen gyarapszik a magyar háztartások többsége, egyre nagyobb az autóforgalom az utakon. Ez egyrészt klassz, az viszont nem, hogy az infrastruktúra még mindig az 1960-as években létezik. Vagyis az úthálózat nem tartott lépést a motorizáció fejlődésével. Ennek a levét isszák Szolnokon is.

Ezt a motorizációs fejlődést aztán naponta tapasztalhatják a Szolnokon közlekedők. A Tisza középső szakaszán elterülő megyeszékhely fontos átkelőhely, ám a török időkhöz képest még mindig csak eggyel több híddal rendelkezik. A XVI. században is volt már egy közúti hídja, most azonban csak kettő van, az is 1990 óta!

Csakhogy a középkorhoz képest nem pár száz, hanem több tízezer lakosa van, nem is beszélve az aggromelációról, ahonnan szintén sokan érkeznek a városba. Ráadásul akkor még csak pár szekér közlekedett a mai több hatalmas gépjárműállományhoz képest. Nem véletlen, hogy a belvárosi tiszai átkelő már kevésnek bizonyul a forgalom megnyugtató levezetésére. Reggel dugó, késő délután dugó nehezíti a folyamatos autózást.

Nem is laknék Szandán! – kiáltanak fel többen is a dugók láttán és csak érdekesképpen, a városvezetés sem ott lakik, mindenki a belvárosban él…

Évek óta hiányzik egy újabb híd a központban, ami levezethetné a csúcsforgalmat, de ahogy a jelen gazdasági helyzet áll, erre még – úgy tűnik – továbbra is éveket kell várni.

A gépjárművel közlekedők dühöngenek és araszolnak továbbra is, mielőbbi megoldásban reménykedve.

Nem véletlenül születnek ilyen posztok:

“Katasztrófa és mély döbbenet Szolnok közlekedése. Minden irányból. Mindenhol bedugulva. Tiszán innen, Tiszán túl. Körforgalom kellene a híd belvárosi oldalán is, mint ahogyan ezt megelőzően volt. Vélhetően ,,közlekedési szakember’’ ötlete volt a mai megoldás. Talán valamicskét enyhülne…… Baleset is sűrűn van. Ma is volt.”

Ha Szolnokra jössz, ezzel számolhatsz!

És a posztjához fotókat is közölt.

Sokan reménykednek abban, hogy végre megépül a Csáklya úti híd, aminek költségét 2021-ben 30 milliárdra becsülték. Képzelhetjük, mai áron ez mibe kerülne…

A parkolási helyzetről meg már ne is beszéljünk, az szintén katasztrófális!

Fotók: Hanga Valéria Facebook

Kapcsolódó cikkek